Quantcast
aryaenews is loading
Aryae News .ir
در حال بارگذاری...

دی

30 شنبه
1396

اینجا جای تبلیغ شماست !

لیفت صورت با «تخمه هندوانه»

1396/9/28 09:09 منبع برترین ها

تخمه هندوانه یکی از تخمه های تقریبا محبوب در میان مردم است که علاوه بر خاصیت سرگرم‌کنندگی، خواص و فواید بی نظیری نیز دارد. این تخمه ها در مدل های گوناگون با قیمت های متنوع در آجیل فروشی و شیرینی فروشی ها عرضه می شوند.

لیفت صورت با «تخمه هندوانه»
وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: تخمه هندوانه یکی از تخمه های تقریبا محبوب در میان مردم است که علاوه بر خاصیت سرگرم‌کنندگی، خواص و فواید بی نظیری نیز دارد. این تخمه ها در مدل های گوناگون با قیمت های متنوع در آجیل فروشی و شیرینی فروشی ها عرضه می شوند.

با اینکه بیشتر مردم پس از مصرف میوه هندوانه، تخمه های آن را دور می ریزند، اما باید بدانید که این دانه ها مملو از ویتامین هستند و معجزه ای برای سلامت و زیبایی پوست، درمان جوش صورت، رفع کمبود آهن بدن و کنترل فشار خون بشمار می روند. نیاسین موجود در تخمه هندوانه موجب افزایش قدرت ارتجاعی پوست و سفت شدن، محو خط و چین چروک‌ها، از بین رفتن لکه‌های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی پوست می‌شود.
 
 «تخمه هندوانه» معجزه ای برای سلامت و زیبایی پوست

همچنین، اشخاصی که می خواهند چاق شوند نیز می توانند با مصرف این آجیل به هدف خود دست پیدا کنند.

تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه ضروری چون لیزین و تریپتوفان؛ ویتامین‌های تیامین، نیاسین، فولات و B6؛ و مواد معدنی چون منیزیم، منگنز، فسفر، روی، آهن، پتاسیم و مس است. هر ۱۰۰ گرم از تخمه هندوانه ۶۰۰ کالری انرژی دارد که معادل با ۱۰ برش از نان است.

تخمه هندوانه حاوی ارزش های غذایی زیر است:

  •     چربی: چربی موجود در ۱۰۰ گرم تخمه هندوانه ۸۰ درصد از نیاز روزانه به چربی را برآورده می‌سازد.
  •     فیبر: تخمه هندوانه سرشار از فیبر است که برای حرکت و هضم صحیح در دستگاه گوارش لازم است.
  •     اسیدآمینه‌های ضروری: تخمه هندوانه سرشار از آرژنین، لیزین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید است که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند و نیاز است تا از طریق مواد غذایی مختلف تامین گردند.
  •     منیزیم: تخمه هندوانه به دلیل اینکه سرشار از منیزیم است، به منظور پیشگیری از التهاب‌های پوستی، خراش‌ها و زخم‌ها کاربرد دارد. این یک ماده معدنی در بدن برای عملکرد صحیح قلب، فشارخون نرمال، عملکرد صحیح سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی عضلات، متابولیسم انرژی و … کاربرد دارد.
  •     روی: در تخمه هندوانه به وفور یافت می‌شود و باعث رشد سلولی و تولد دوباره پوست می‌شود.
  •     آرژنین: اسیدآمینه‌ای است که سلامت جنسی در مردان را به همراه دارد.
  •     آهن: تخمه هندوانه سرشار از آهن است و هر ۳۰ گرم از آن حدود ۲ میلی‌گرم آهن دارد که اگر همراه با منابع ویتامین C نیز مصرف شود، جذب آهن افزایش می‌یابد.
  •     فولات: در یک وعده دانه هندوانه ۲ میکروگرم فولات وجود دارد توصیه FDA به بزرگسالان دریافت روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولات است. این ماده برای عملکرد صحیح مغز مهم است.
  •     ویتامین A: دانه‌های ریز هندوانه برای بینایی‌ مفیدند و می‌توانند ریسک زودرس تباهی لکه‌ی زرد و سایر بیماری‌های چشمی را کم کنند. ویتامین A موجود در این تخم‌ها برای سلامت چشم سودمندند. کمبود ویتامین A می‌تواند موجب تباهی لکه‌ی زرد شود.
  •      ویتامین C: موجود در تخم هنداونه نیز برای حفظ سلامت چشم خوب است. این آنتی اکسیدان کمک می‌کند تا چشم‌های شما از سایر بیماری‌های مربوط به افزایش سن، مصون بماند. بیماری‌هایی چون خشکی چشم و بیماری‌های مربوط به اعصاب بینایی و همچنین گلاکوما (آب سیاه). همچنین، ویتامین ث تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد که برای حفظ لطافت و انعطاف پذیری پوست حیاتی است.
  •     پتاسیم: موجود در این دانه‌ها به مهارت تفکر و قابلیت یادآوری خاطرات کمک می‌کند.

چگونه تخمه هندوانه بوداده را در منزل، تهیه کنیم؟

  1.     دانه‌های سیاه رنگ را انتخاب و آن‌ها را جمع‌آوری کنید. آن ها را با آب فراوان بشویید و بگذارید خشک شوند.
  2.     دانه‌ها را یک شب در آب بخیسانید. چند روز صبر کنید تا دانه‌ها جوانه بزنند.
  3.     پوست رویی ِ سفت و سیاه را از دانه‌ جدا کنید، سپس مغزها را در فر یا زیر آفتاب خشک کنید.
  4.     در کمی روغن آن‌ها را سرخ کنید. تا کاملا سرخ شوند.
  5.     در حال سرخ شدن کمی آب نمک در آن بریزید و تا زمانی که آب آن کاملا بخار شود و دانه‌ها کاملا خشک شوند به حرارت دادن آن ادامه دهید.
  6.     برای اینکه مواد مغذی‌اش از دست نرود از حرارت بالا استفاده نکنید.
  7.     یا، مغزها را در سینی فر پخش کرده و کمی روغن زیتون به آنها بپاشید و کمی هم نمک بزنید و در درجه‌ی ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنها را برشته کنید.
  8.     می‌توانید کمی پودر دارچین هم بزنید یا ترکیبی از آبلیمو و فلفل قرمز روی مغزهای برشته شده بریزید تا طعم‌دارتر شوند.

موارد مصرف تخمه هندوانه

مغزهای هندوانه را می توانید در سالادتان بریزید یا از آنها در اسموتی خانگی‌تان استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید تخم هندوانه‌ی برشته را از بیرون بخرید، حتما ابتدا برچسب غذایی آن را چک کنید.

دریافت عصاره‌ی تخم‌های هندوانه می‌توانند یک درمان پشتیبان برای مبارزه با مشکلات دیابت باشند. می‌توانید تخم‌های هندوانه را بجوشانید تا نوعی چای هندوانه تهیه کنید. برای این منظور، یک مشت تخم‌ هندوانه را در ۴ فنجان آب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه بجوشانید. در پوش ظرف را بگذارید. این معجون را مانند چای، هر روز بنوشید.

دانه‌های ریز و سیاه هنداونه غنی از اسیدهای چربی چون اسید اولئیک و اسید لینولئوم هستند که پوست‌تان را مرطوب نگه می‌دارند. روغن دانه‌های هندوانه برای تمام انواع پوست مناسب بوده و برای درمان عفونت‌های پوستی مفید است. ضمنا خشکی پوست را هم برطرف می‌کند. فقط کافیست هر روز قبل از حمام کردن، پوست‌تان را با روغن تخم هندوانه ماساژ دهید.

چای تخمه هندوانه به عنوان یک دیورتیک طبیعی کار می کند. می توان آن را برای پاک سازی کلیه ها استفاده کرد. این چای برای افرادی که دارای عفونت های ادراری هستند و یا اشخاصی که سنگ کلیه دارند درمان بسیار مناسبی است.

خوردن یک مشت تخم هنداونه، انرژی‌تان را افزایش داده و احساس خستگی‌تان را برطرف می‌کند. این دانه‌ها غنی از آهن هستند که یک عنصر مهم از هموگلوبین خون بوده و اکسیژن را در سراسر بدن حمل و نقل می‌کند تا انرژی شما حفظ شود. همچنین آهن به بدن‌تان کمک می‌کند کالری‌ها را به انرژی تبدیل کنید و ضمنا سیستم ایمنی‌تان را هم تغذیه می‌کند. دانه‌های هندوانه دارای اسید آمینه‌ای به نام ال – سیترولین نیز هستند که برای کاهش احساس خستگی و ضعف سودمند است.

مضرات مصرف تخمه هندوانه

زیاده روی در مصرف تخمه هندوانه به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد. بنابراین بهتر است تخمه هندوانه خام تهیه کنید.

خبرهای مرتبط

فواید خردل زرد؛ از رشد مو تا سلامت قلب
به غیر از سس خردل، دانه‌های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حریف است که به صورت سس یا روغن، دانه و یا به شکل پودری در دسترس است و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد.
تغذیه 09:03   1396/10/24
کمبود ویتامین E را چگونه برطرف کنیم؟
ویتامین E، ویتامینی محلول در چربی است که خواص آنتی اکسیدانی داشته و کمک می‌کند سیستم ایمنی‌تان قوی بماند.
تغذیه 09:07   1396/10/19
تغذیه بیماران مبتلا به ایدز
یکی از مواردی که معمولا در مراقبت های عمومی از بیماران مبتلا به ایدز در نظر گرفته نمی شود موارد تغذیه ای است. این در حالی است که تغذیه سالم و مناسب می تواند مستقیما بر قدرت و ضعف سیستم دفاعی بدن این افراد یا پیشگیری از ابتلا به مشکلات ناشی از بیماری ایدز مانند کاهش وزن، اسهال و انواع عفونت ها کمک کند.
تغذیه 09:45   1396/10/18
بهترین روش استفاده از چای سبز در کاهش وزن
اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.
تغذیه 09:20   1396/10/18
انواع مسمومیت و نحوه پیشگیری و درمان آنها
امروزه بیش از هر زمانی دسترسی به انواع مواد شیمیایی مثل سموم، داروها، مواد ضد عفونی کننده، رنگ ها، شوینده ها، کودها، حشره کش ها و ... بدون برخورداری از اطلاعات کافی از شیوه درست مصرف، نگهداری و خطرات ناشی از آنها افزایش یافته است.
تغذیه 07:49   1396/10/13
مواد غذایی که نفخ شکم را از بین میبرند
برای اینکه شکم صاف و بدون نفخ و ورم داشته باشید، خوراکی هایی که در ادامه نام برده ایم را در وعده های روزانه خود بگنجانید.
تغذیه 09:21   1396/10/11

نظرات کاربران

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد *

کانال تلگرام
انتقادات و پیشنهادات

سایت خبری آریایی نیوز هیچ گونه مسئولیتی در قبال اخبار منتشر شده ندارد و صرفاً اخبار گوناگون را از منابع خبری معتبر دریافت و با ذکر منبع انتشار می دهد.

لطفا انتقادات و پیشنهادهای سازنده ی خود را در قبال بهبود عملکرد سایت به ما انتقال دهید

ارتباط با ما
تبلیغات
دنیای فوتبال
تبلیغات
آب و هوای امروز
برای نمایش شهرهای دیگر اینجا کلیک کنید.
شهر کمینه بیشینه دما هوا
ارومیه -4 4 -1 روز ابری
زنجان -4 2 -1 روز تا قسمتی ابری
تبریز -3 3 -1 ابری
همدان -4 3 -2 روز ابری
سنندج -5 1 -3 ابری
ایلام -2 3 0 ابری
کرمانشاه -4 3 0 روز ابری
اردبیل -1 3 0 ابری
یاسوج -4 2 0 برفی
اراک -3 4 0 روز معتدل
اوقات شرعی
اوقات شرعی به افق تهران
اذان صبح 05:45
طلوع آفتاب 07:12
اذان ظهر 12:15
غروب آفتاب 17:18
اذان مغرب 17:37
نیمه شب شرعی 23:31
نرخ ارز
آمار سایت
Top